×

جستجو

داستان‌های پنهان: جنسیت در طراحی| فراخوان ارسال مقاله برای همایش

HIDDEN HISTORIES: GENDER IN DESIGN

We invite proposal submissions from speakers worldwide for an online seminar series dedicated to ‘Hidden Histories: Gender in Design’. The aim of this series is to bring to the fore hidden or previously ignored figures and design projects, seeking to highlight the role of gender and collaborative process behind much design history of the last century and into the future.

As inspiration for proposals, themes may consider, for example:

- How has gender been represented in design histories and how does this positionality affect practice?

- In what ways has gender bias been manifested, critiqued or unrecognised in design history in the last century?

- Are certain areas of design practice dismissed by historiographies as ‘feminine’ or barred to identities deem unsuited to ‘masculine’ work?

- What role does the education system play in the formation of gendered practice?

- How does exclusion or neglect operate in distinct ways in and across local, transnational and global contexts of design practice and its histories?

- How is intersectional underrepresentation identifiable in design history?

- میزبان: جامعۀ تاریخ طراحی (Design Hisory Society)

- زمان برگزاری رویداد: آوریل تا مه ۲۰۲۲

- مهلت ارسال چکیده: ۸ مارس ۲۰۲۲| ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

- چکیدۀ مقالات را به نشانی زیر ارسال کنید: [email protected]

- اطلاعات بیشتر دربارۀ فراخوان: https://www.designhistorysociety.org/news/view/cfp-hidden-histories-gender-in-design

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
مسجد در شهر ایرانی؛ به خاطر مجادله‌ی اخیر بر سر جای مسجد | حمیدرضا خوئی
مسجد ایرانی -به‌جز دوران اخیر- در میان زندگی شهری نشسته بود. در ایرانْ مسجدْ چون کوشکِ میان باغْ برپا نمی‌شد و چهره‌ی بنایی منفرد در...
جستار دوم از پنج جستار در باب نقش معماری و شهر در رمان یوسف‌آباد، خیابان سی‌وسوم، نوشته‌ی سینا دادخواه [۲] | نازنین عارف‌کیا
لیلا جاهد، چهل‌ساله، زنی ساکن تهران است که سال‌های پیش و پس از انقلاب را تجربه نموده و خاطرات متفاوتی از این دو دوره دارد. نویسنده با بسط دادن مدت زمان زیستِ لیلا در دو دوره‌ی تاریخی، تلاش در خلق تفاوت‌هایی در شخصیت او دارد که وقایع بخش دوم رمان نیز در راستای همین تغییرات است. لیلا در مقام راوی این بخش، از مکان‌های متفاوتی در شهر تهران یاد می‌کند؛ مکان‌هایی که بستر اتفاقات متفاوت و حتی متضادی نیز هستند.
جایگاه دانش‌پژوهی در هنر معاصر و مدرن متأخر ایران | نشست مجازی
در سال‌های اخیر، شاهد جهش مساعدی در انتشار کتاب‌هایی بوده‌ایم که به کاوش در جنبه‌های مختلف هنر مدرن و معاصر ایران اختصاص دارد. این انتشارات...

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر