×

جستجو

برگزاری سخنرانی مجازی: «مناره‌ها در دورهٔ سلجوقی»

 برگزاری سخنرانی مجازی: «مناره‌ها در دورهٔ سلجوقی»

سخنران: جاناتان بلوم

 میزبان: گروه مطالعات معماری ایران دانشگاه تهران، با همکاری انجمن علمی مطالعات معماری ایران دانشگاه تهران

 زمان: ۳۰ دی ۱۳۹۹‌، ساعت ۱۷:۳۰

 

پروفسور جاناتان اس بلوم استاد بازنشستۀ کرسی نورما جین کالدروود در دپارتمان هنر، تاریخ هنر و فیلم کالج بوستون، دوره‌های تاریخ هنر و معماری اسلامی را تدریس می‌کند. وی همچنین سمینارهایی در موضوعاتی مانند هنر اسپانیا در قرون وسطا و تاریخ قاهره ارائه می‌دهد. وی در تحقیقاتش به تاریخ مناره و توسعۀ آن، تاریخ کاغذ و هنر سلسله فاطمیان در شمال آفریقا و مصر پرداخته است. او چندین کتاب با شیلا بلر، همسرش و استاد بازنشستۀ کرسی کالدروود، نوشته است. آن‌ها همچنین به عنوان مشاوران اصلی در مستند تحسین شدۀ «اسلام‌، امپراطوری ایمان» حضور داشته‌اند. وی در حال حاضر در حال پژوهش بر روی کتابی درباره معماری در سرزمین های غربی قلمرو اسلامی است.

این سخنرانی را به صورت زنده از این نشانی می‌توانید ببینید:

https://www.instagram.com/anjoman_motaleat/

 

کانال تلگرام انجمن:

https://t.me/Anjoman_Motaleat

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
جستار چهارم از پنج جستار در باب نقش معماری و شهر در رمان یوسف‌آباد، خیابان سی‌وسوم، نوشته‌ی سینا دادخواه [۴] | نازنین عارف‌کیا
آخرین راوی رمان، دختری بیست‌­ساله به اسم نداست که نام او نیز مانند سه شخصیت دیگر، از بخش اول تا چهارم بارها تکرار شده و در تمام بخش‌­های دیگر حضور دارد. تجربه‌­ی ندا در مواجهه با شهر و بناها قدری متفاوت با بقیه­‌ی راویان است؛ چرا که مسیر زندگی او نیز تفاوت­‌های زیادی با باقی شخصیت­‌ها دارد. او که دوران نوجوانی خود را، مانند سامان، در شهرک اکباتان گذرانده، زمانی ناچار به کوچ همراه خانواده­‌اش شده و به بندرعباس می‌­رود.
گزیده‌ی متن؛ به مناسبت روز سعدی
صبح به اتفاق یاران به زیارت آرامگاه حافظ و از آن پس به ساختمان مقبره‌ی سعدی شتافتیم. نخست در مدخل اللّه‌اکبر طاق دروازه‌ی قرآن را...
گزیده‌ی متن؛ به مناسبت روز سعدی
هم‌خون بودن و خون ملی یعنی چه؟ کسی چه خبر دارد که در عروقش چه خونی جریان دارد؟ این همه ادوار که بر ما گذشته،...
«زنان و صنعت ساختمان در بریتانیا و ایرلند عصر جرجی» | کانر لوسی
با اینکه نقش زنان، در جایگاه طراحان و/یا بانیان معماری، در سده‌ی هجدهم میلادیِ بریتانیا و ایرلند بیش از پیش شناخته شده، نقش آنها در ساخت معماری مناقشه برانگیز باقی مانده است. این موضوع، در این مقاله، با بیرون کشیدن بسیاری از منابع درجه‌ی دوم و همچنین اسناد اصناف و دیگر منابع اولیه در لندن و دوبلین، روشن می‌شود.

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر