×

جستجو

گزارش بنیاد میراث ایران از سخنرانی‌های پروفسور رابرت هیلنبرند

بنیاد میراث ایران، برای نخستین بار، پیوند دسترسی به سخنرانیِ پروفسور رابرت هیلنبرند در همایش این بنیاد، با موضوع «از پرسپولیس تا اصفهان: حفاظت از میراث فرهنگی»، را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. سخنرانی او در این همایش، در تاریخ ۱۶ ژانویۀ ۲۰۱۵ و با عنوان «مرمت یادمان‌های سده‌های میانه در جهان ایرانی، به‌ویژه آسیای مرکزی» برگزار شد. رابرت هیلنبرند به پیشگامی در مطالعات هنر و معماری اسلامی شهره است. او هم‌چنین ریاست کمیتۀ علمی بنیاد میراث ایران را بر عهده دارد.

از میان آثار متعدد هیلنبرند، کتاب او در باب معماری اسلامی، که نخستین بار در  سال ۱۹۹۴ در انتشارات دانشگاه ادینبرو منتشر شد، هنوز هم‌چون اثری مرجع شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۸، او به عنوان عضو آکادمی بریتانیا انتخاب شد و هم‌اکنون عضو متخصصِ دانشگاه‌های ادینبرو و سنت اندروز است. اخیراً در ۱۴ فوریۀ سال ۲۰۱۸، مخاطبان بنیاد میراث ایران، پذیرای سخنرانی دیگر از او با عنوان «معماری در نقاشی ایرانی دوران میانه: واقعیت یا خیال» بودند.

 

برای مشاهدۀ این سخنرانی‌ها به پیوند‌های زیر مراجعه کنید:

▫️مرمت یادمان‌های سده‌های میانه در جهان ایرانی، به‌ویژه آسیای مرکزی

 (https://www.iranheritage.org/video-160115.html?utm_campaign=Professor%20Robert%20Hillenbrand%20lec&utm_term=The%20restoration%20of%20medieval%20monu&utm_medium=email&utm_source=directmailmac)

▫️معماری در نقاشی ایرانی دوران میانه: واقعیت یا خیال

 

 (https://www.iranheritage.org/video-180220.html?utm_campaign=Professor%20Robert%20Hillenbrand%20lec&utm_term=Architecture%20in%20Medieval%20Persian&utm_medium=email&utm_source=directmailmac)

اطلاعات بیشتر در وبگاه بنیاد میراث ایران:

https://www.iranheritage.org/

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر