×

جستجو

گذشتۀ همیشه در تغییر: چرا هر تاریخی بازنگرانه است| جیمز ام. بنر جونیور

تاریخ هیچ‌گاه ساکن، قطعی، صرفاً واقعیت‌محور و فراتر از تفسیرِ دوباره نیست و نبوده است. بر مبنای مراجعی از توسیدید گرفته تا ریشه‌های انقلاب فرانسه و جنگ داخلی آمریکا و ورای آن، جیمز ام. بنر به دنبال آن است که بجوید مورخان چه می‌کنند و چرا؟

بنر نشان می‌دهد که چرا بعید است که دانش تاریخی بدون تغییر باقی بماند، چرا تاریخ، به منزلۀ شاخه‌ای از دانش، همواره جستجویی است برای یافتن معنا و محل مناقشه، و چرا تاریخ برای آگاهی افراد نسبت به جایگاهشان در جهان و برای هر حس هویت و سرنوشتِ هر گروه ملتی اینقدر ضروری است. نویسنده شرح می‌دهد که چرا همۀ مورخان، وقتی می‌کوشند گذشته را کامل‌تر دریابند، بازبین‌گرایند و چگونه مورخان همیشه ذهنیات، گرایش‌ها، دیدگاه‌ها و اهداف خاص خودشان را در موضوعات مطالعه‌شان وارد می‌کنند.

The Ever-Changing Past: Why All History Is Revisionist History

James M. Banner, Jr.

Yale University Press, 2021

فهرست مطالب کتاب:

Introduction

1. Revisions Without End: The Origins of the American Civil War

2. The Ancient Origins of Revisionist History

3. Revisionist History in the Modern Era

4. Varieties of Revisionist History

5. Some Fruits of Revisionist History

6. History and Objectivity

اطلاعات بیشتر دربارۀ این کتاب:

https://yalebooks.yale.edu/book/9780300238457/ever-changing-past

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نوشتن تاریخ معماری: شاهد و روایت در سدۀ بیست‌ویکم| حلقۀ مشارکتی تاریخ[نویسی] معماری (اگریگت)
طی دو دهۀ گذشته، پژوهش‌های تاریخ معماری دگرگون شده است و تمرکز آن از آموزش‌های آتلیه‌های طراحی و تاریخی‌گری پست‌مدرن به سمت نظریۀ انتقادی و...
کتابخانه‌ها، آرشیوها، و موزه‌ها: مقدمه‌ای بر مؤسسات میراث فرهنگی در طول اعصار| ویراستار: سوزان ام. اشتافر
این کتاب نخستین کتابی است که در آن توسعۀ سه مؤسسۀ میراث فرهنگی، یعنی کتاب‌خانه‌، آرشیو، و موزه‌، و تعاملات آن با جامعه و فرهنگ...
روش‌های تحقیق ثانویه دربارۀ محیط مصنوع| امانوئل مانو، یولیوش آکوتیا (و.)
استفاده از داده‌های ثانویه برای تحقیق مزایایی دارد، به‌خصوص زمانی که منابع محدودی برای تحقیق با روش‌های اولیه در دسترس باشد. محققان و دانشجویان در...
هنر 'اسلامی' چیست؟| وندی ام. کی. شا
با آشکار کردن چیستی «اسلامی» در هنر اسلامی، نویسنده دریافت از هنر (اعم از نقاشی، موسیقی، و هندسه) را در گسترۀ پراکندۀ اسلام تاریخی (از...

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر