×

جستجو

برگزاری سخنرانی مجازی: «بنیان‌های نقد موسیقی»

برگزاری سخنرانی مجازی: «بنیان‌های نقد موسیقی»

سخنران: آروین صداقت‌کیش

میزبان: مرکز مستندنگاری و مطالعات معماری و مرمت، دانشگاه شهید بهشتی

زمان: یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰| ساعت ۹ تا ۱۲

 

سخنرانی مجازی «بنیان‌های نقد موسیقی» با حضور آقای آروین صداقت کیش در روز یک‌شنبه ۹ خرداد ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود. این سخنرانی جلسه‌‌ای از کلاس «نقد آثار تاریخ معماری» دوره‌ٔ مطالعات معماری ایران است که انجمن علمی دانشجویی مطالعات معماری ایران آن را در اینستاگرام پخش می‌کند.

آروین صداقت‌کیش مؤلف و پژوهشگر و منتقد موسیقی است. تألیف مقالات متعدد به زبان فارسی و انگلیسی؛ عضویت در شورای نویسندگان؛ مشاوره‌ٔ علمی چندین نشریهٔ تخصصی و پژوهشی در زمینهٔ هنر و موسیقی از جمله فرهنگ و آهنگ، گفتگوی هارمونیک، آیینهٔ خیال، کتاب سال شیدا، دوفصلنامهٔ پژوهشی مهرگانی و فصلنامهٔ تخصصی زنگار؛ داوری و عضویت در کمیتهٔ علمی رویدادهای متعدد مانند «جشنوارهٔ وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های موسیقی ایران» (سه دوره)، «کتاب سال خانهٔ موسیقی» (دو دوره)، کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، SIMF 2018، جشنوارهٔ بین‌المللی موسیقی شیراز (اپوس ۲ بتهوون)، ۲۷امین جشنوارهٔ ملی کتاب سال دانشجویی، ۳۶امین جشنوارهٔ موسیقی فجر از جمله فعالیت‌های اوست.

نقد موسیقی و فلسفهٔ نقد معاصر؛ نظریهٔ موسیقی؛ تجزیه‌وتحلیل موسیقی با گرایش به موسیقی کلاسیک ایرانی معاصر (سدهٔ ۱۴ خورشیدی) و موسیقی کلاسیک آوانگارد غربی (سدهٔ ۲۰-۲۱ میلادی) و مسائل فرهنگی-اجتماعی-تاریخی پیوسته با آنها  نیز از حوزه‌هایی است که او مطالعه می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با ایشان می‌توانید به درس‌گفتارهای نقد موسیقی؛ مجموعه مقالات با عنوان «نقد موسیقی به زبان ساده» در ماهنامه‌ٔ هنر موسیقی؛ و مجموعه ویدیوهایی با عنوان «جستار خُرد در بِه کَرد نقد موسیقی ما» در یوتیوب مراجعه کنید.

 

 

پخش زنده‌ٔ این برنامه در صفحه‌ٔ انجمن علمی مطالعات معماری ایران دانشگاه شهید بهشتی در اینستاگرام:

https://www.instagram.com/ias_sbu/?hl=en

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر