×

جستجو

فراخوان ارسال مقاله برای دوفصلنامۀ علمی مطالعات معماری ایران

بر اساس آیین‌نامۀ جدید نشریات علمی، امکان انتشار انواع مقالات علمی اعم از مقاله پژوهشی، ترویجی، مروری، کوتاه، نقطه‌نظر، گزارش‌های علمی و یادداشت‌های فنی برای نشریات فراهم شده است. از این رو و به منظور افزایش همکاری‌های علمی و معرفی دستاوردها و یافته‌های پژوهشگران در زمینۀ معماری ایرانی، نشریۀ علمی «مطالعات معماری ایران»، ضمن دعوت از استادان، اندیشمندان و پژوهشگران معماری ایران، از دریافت و انتشار مقالات نو و بدیع این حوزه استقبال می‌کند.

لازم به ذکر است که تمامی مقالات مرتبط با اهداف، زمینه‌ها و محورهای نشریه، در فرایند داوری قرار خواهند گرفت و پذیرش مقالات منوط به نظر نهایی داوران علمی و هیئت تحریریه خواهد بود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را از طریق وبگاه نشریه ارسال کنند: https://jias.kashanu.ac.ir/

 

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
جستار چهارم از پنج جستار در باب نقش معماری و شهر در رمان یوسف‌آباد، خیابان سی‌وسوم، نوشته‌ی سینا دادخواه [۴] | نازنین عارف‌کیا
آخرین راوی رمان، دختری بیست‌­ساله به اسم نداست که نام او نیز مانند سه شخصیت دیگر، از بخش اول تا چهارم بارها تکرار شده و در تمام بخش‌­های دیگر حضور دارد. تجربه‌­ی ندا در مواجهه با شهر و بناها قدری متفاوت با بقیه­‌ی راویان است؛ چرا که مسیر زندگی او نیز تفاوت­‌های زیادی با باقی شخصیت­‌ها دارد. او که دوران نوجوانی خود را، مانند سامان، در شهرک اکباتان گذرانده، زمانی ناچار به کوچ همراه خانواده­‌اش شده و به بندرعباس می‌­رود.
گزیده‌ی متن؛ به مناسبت روز سعدی
صبح به اتفاق یاران به زیارت آرامگاه حافظ و از آن پس به ساختمان مقبره‌ی سعدی شتافتیم. نخست در مدخل اللّه‌اکبر طاق دروازه‌ی قرآن را...
گزیده‌ی متن؛ به مناسبت روز سعدی
هم‌خون بودن و خون ملی یعنی چه؟ کسی چه خبر دارد که در عروقش چه خونی جریان دارد؟ این همه ادوار که بر ما گذشته،...
«زنان و صنعت ساختمان در بریتانیا و ایرلند عصر جرجی» | کانر لوسی
با اینکه نقش زنان، در جایگاه طراحان و/یا بانیان معماری، در سده‌ی هجدهم میلادیِ بریتانیا و ایرلند بیش از پیش شناخته شده، نقش آنها در ساخت معماری مناقشه برانگیز باقی مانده است. این موضوع، در این مقاله، با بیرون کشیدن بسیاری از منابع درجه‌ی دوم و همچنین اسناد اصناف و دیگر منابع اولیه در لندن و دوبلین، روشن می‌شود.

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر