×

جستجو

آرچ‌نت نکست/ARCHNET NEXT؛ نسخۀ تازۀ پایگاه آرچ‌نت

«آرچ‌نت نکست/ ARCHNET NEXT» نسخۀ تازۀ آرچ‌نت است؛ پایگاهی با دسترس آزاد و رایگان به منابع دربارۀ معماری، شهرسازی، طراحی محیط و منظر، مسائل حفاظت و مرمت، فرهنگ‌های مادی و بصری، و سایر موضوعات مرتبط با محیط مصنوع در جهان اسلام. «آرچ‌نت نکست» نخستین به‌روزرسانیِ عمدۀ وبگاه آرچ‌نت از سال ۲۰۱۳ است؛ و مجدداً به کلی بازطراحی شده است تا برای استفاده در دستگاه‌های مختلف انعطاف‌پذیر باشد و منابع ضروری در زمینۀ معماری، برنامه‌ریزی و طراحی منظر در جوامع مسلمانان را در دسترس همگان قرار بدهد.

تمرکز آرچ‌نت بر جوامع امروزی مسلمانان و یا جوامعی بوده است که زمانی مسلمانان در آنها حضور فرهنگی قابل‌توجهی داشتند؛ مأموریت آن ایجاد دسترس به متن‌ها و اقسام منابع تصویری باکیفیت و دست‌اول برای تسهیل آموزش، پژوهش و کار حرفه‌ای در سطحی بالاست. 

 

نشانی: https://next.archnet.org/

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
گزیده‌ی متن؛ به مناسبت روز سعدی
صبح به اتفاق یاران به زیارت آرامگاه حافظ و از آن پس به ساختمان مقبره‌ی سعدی شتافتیم. نخست در مدخل اللّه‌اکبر طاق دروازه‌ی قرآن را...
گزیده‌ی متن؛ به مناسبت روز سعدی
هم‌خون بودن و خون ملی یعنی چه؟ کسی چه خبر دارد که در عروقش چه خونی جریان دارد؟ این همه ادوار که بر ما گذشته،...
«زنان و صنعت ساختمان در بریتانیا و ایرلند عصر جرجی» | کانر لوسی
با اینکه نقش زنان، در جایگاه طراحان و/یا بانیان معماری، در سده‌ی هجدهم میلادیِ بریتانیا و ایرلند بیش از پیش شناخته شده، نقش آنها در ساخت معماری مناقشه برانگیز باقی مانده است. این موضوع، در این مقاله، با بیرون کشیدن بسیاری از منابع درجه‌ی دوم و همچنین اسناد اصناف و دیگر منابع اولیه در لندن و دوبلین، روشن می‌شود.
آیا تاریخ هنرْ جهانی است؟ | پاره‌ای دیگر از کتاب‌نگاشت توضیحی نظریه‌های تاریخ معماری و هنر
مهرداد قیومی بیدهندی
کتاب آیا تاریخ هنر جهانی است؟ مجلد سوم از مجموعه‌ی هفتگانه‌ای است با عنوان «هم‌اندیشی‌های هنر»، که به کوشش جیمز الکینز فراهم آمده است. هدف...

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر