×

جستجو

نشریهٔ سنت شفاهی| Oral Tradition/Volume 34/ Issue 1/2020

Oral Tradition Volume 34, comprises four essays that demonstrate, in the diversity of their topics and approaches, the broad reach of the study of orality and oral tradition. This volume brings together traditions from three continents—as well as, perhaps unexpectedly, the work of one of the twentieth century’s most famous novelists.

These essays appear at the conclusion of a difficult year. Throughout this period of global crisis, scholars have been, for the most part, in the very fortunate position of being able to continue their scholarly work, even if many have had to contend with closed libraries, quarantine restrictions, and other challenges.

New technologies—above all platforms for video conferencing—have made it possible for them to collaborate with colleagues, engage with students, and enjoy the support of friends and family even as they endure physical isolation. 

The mediated socialization that characterizes our current moment stands in contrast with the direct, embodied interactions normally presupposed by oral tradition. The essays presented here, and in previous volumes of Oral Tradition, thus stand as a reminder of what we miss for the time being, and what we can look forward to regaining.

 

▫️Editor’s column

▫️Back in the Foundation: Chauvinistic Scholarship and the Building Sacrifice Story-Pattern| Dorian Jurić

▫️Unraveling the Knot: A Microethnography of the Use of Proverbs, Proverbial Language, and Surrogate Languages in an Akan Royal Court| Edmund Asare

▫️Learning to be Satisfied: Navajo Poetics, a Chattering Chipmunk, and Ethnopoetics| Anthony K. Webster

▫️Orality and Social Memory in Vladimir Nabokov's Lolita| Nicole G. Burgoyne

 

اطلاعات بیشتر و مطالعۀ مقالات:

https://journal.oraltradition.org/issues/34i/volume-34-issue-1/

اشتراک مطلب
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
میراث جعلی: چرا یادمان‌ها را بازمی‌سازیم| جان دارلینگتون
چه می‌شود وقتی که گذشته-یا به طور خاص، بخشی از میراث فرهنگی- جعل می‌شود؟ از پنجاه نسخۀ بدلِ برج ایفل در سر تا سر جهان...
مدلِ معماری: تاریخ نمونک و نمونه‌های اولیه (پروتوتایپ)، سرمشق و تخیل هنری| متیو مایندراپ
به‌مدت بیش از پانصد سال، معماران مدل‌های سه‌بعدی‌ای را به منزلۀ ابزاری برای آزمودن، تصفیه کردن و نمایش دادنِ ایده‌هایشان به کار گرفته‌اند. اما، آنطور...
حکایت کردن بناها: تاریخ شفاهی در پژوهش معماری| نائومی استد، یانینا گاسیه، دبورا فن در پلات
مورخان معماری در مجموع متون، ترسیم‌ها و عکس‌ها را در ساختن روایتشان به کار می‌گیرند؛ اما اظهارات شفاهی کسانی را که به واقع در ساختن...

وبگاه تاریخ‌پژوهی و نظریه‌پژوهی معماری و هنر